Av Pia Weijdegård - 10 augusti 2018 17:20

Idag är det fredag och det innebär att det är sista kvällen på Rhodos😞. Vi har haft en underbar vecka. Perfekt väder, bra hotell och god grekisk mat och naturligtvis fantastiskt sällskap😉.

vi avslutar med grekisk afton på vårt hotell med live musik och grekiskbuffe.

Igår var jag och Milla inne i Rhodos stad och hälsade på killarna (Emil och Sebbe). De var slitna och inte speciellt bruna😜. Vi tog en tur i gamla stan innan vi åkte hem till vår lila by.

Nu är det packning som gäller.

Tack Rhodos för denna gång!

Köss

Av Pia Weijdegård - 7 augusti 2018 18:04

Redan tisdag, tiden går fort när man var roligt sägs det ju och det stämmer. Vi har det nästan oförskämt bra. Igår var vi på stranden och vid poolen hela dagen. På kvällen tog vi bussen in till Rhodos stad, vilken puls😄. Vi tog oss till gamla stan (något vi missade för 26 år sedan😉). Där var massor av människor och affärer, det blev en del shoppande. För att kunna insupa atmosfären satte vi oss och tog varsin drink och tittade på folk. Efter en lång dag åkte vi med en fullproppad buss tillbaka till vår by. Idag har vi solat och badat och njutit. Till lunch åt vi en riktig grekisk måltid, souvlaki med pita och tzatziki👍😄. Nu ska vi strax dra till en restaurang som visar fotboll (Milla vill titta på MFF).

Av Pia Weijdegård - 5 augusti 2018 21:12

Vaknade halv sju och bestämde mig för att ta på gympaskorna och få en lång promenad i soluppgången. Det var ca26 grader och vindstilla.

Det var en helt fantastisk soluppgång. Efter en ca timmes promenad återvände jag till hotellet. Jag och Milla åt frukost (en riktigt bra sådan) innan vi gick ner på stranden. Vattnet var turkost och det var inga vågor. Jag vet inte hur många grader det var men säkert närmare 30. Helt underbart:-)

efter poolhäng och en halvtaskig middag bestämde vi oss för att gå till grannbyn. Tyvärr insåg vi att de stänger allt på söndagar så vi fick snällt gå jem igen. Killarna har landat nu😉. Nu kan man inte helt slappna av längre...

Nu blir det bokläsning på balkongen i sällskap av Milla och syrsorna (ja,jag hör dem  fortfarande😜).

Köss

Av Pia Weijdegård - 4 augusti 2018 20:26

Rhodos dag 1

Efter en tidig morgon är vi nu äntligen på plats på Rhodos. Över 30 grader och en klarblå himmel, härligt. Vi var framme på hotellet vid ett och åt en sallad till lunch innan vi testade poolområdet🌞.

Flygresan gick bra och hotellet är bra. Vi bor nära flygplatsen så vi ser när planen går in för landning, bild kommer en annan dag. Nu sitter vi på balkongen med varsin drink i handen och bara njuter🌞.

Efter maten gick vi en runda i vår lilla by för att se hur omgivningarna ser ut men jag får nog kolla det på min morgonpromenad i morgon. Nu en bra bok och trevligt sällskap.

köss

Av Pia Weijdegård - 3 augusti 2018 19:12

Nu är det dags igen. Jag och Milla åker till Rhodos i morgon. Bilen går klockan 05:00 så det blir att lägga sig i tid😉. Denna gång ska vi supporta några (typ 20 plus😩)ungdomar mellan 17 och 18 år. Sebbe och hans kompisar (10 pers) bestämde sig för att åka till rhodos innan sista året på gymnasiet, jättekul😄. Eftersom vi ändå planerade att åka utomlands bestämde vi oss för att åka ner till Rhodos om i fall att... tyvärr hade Johan dubbelbokat sig (vem väljer fiskeresa framför sol oCh bad😞?). I vilket fall som helst så blev det jag och Milla istället och det kommer att bli skitbra😄. Jag har packat väskan, lagt fram pass, biljett och pengar och sitter nu och njuter av den svenska sommarvärmen, vem vet hur vädret är när vi kommer hem. Följ gärna vår resa på denna blogg.

Köss🌞

Av Pia Weijdegård - 12 augusti 2017 19:50

Vilken dag vi har haft, tolv timmar på Universal Studios. Hur mycket som helst att göra och massor av människor. Vi tog den berömda bussturen för att se de olika inspelningsplatserna, den varade i en timme och det var jättespännande att se och lyssna på. Därefter åkte vi diverse åkattraktioner och njöt av dagen. Vi tittade på showerna Waterworld och specialeffect och avslutade med att åka Harry Potter Ride, fy tusan. Jag trodde jag skulle dö, man flög, slog nästan kullerbytta och åkte fort. Men jag överlevde och den var förbaskat häftig😉.

Morgonen ägnade vi på Walk of Fame.

Av Pia Weijdegård - 11 augusti 2017 06:04

Idag valde vi att åka till stranden och därefter åka till shoppingcentret för att handla lite mer kläder. Efter idag blir det tufft att stänga resväskorna. Levisjeans kostar ca 350-400 kr så vi har handlat för ett helt år fram😄. Efter shoppingen körde vi vidare till Hollywood och vi har upplevt det alla pratar om, de långa köerna. Mindre än fem mil tog två timmar att köra. I morgon låter vi bilen stå och tar istället metron till Universal Studios. Vi bor i Hollywood på ett motell så vi har nära till det mesta.